Un programa d'activitats innovador ha aconseguir portar els videojocs més enllà de les pantalles
Barcelona Games World assoleix el seu best score
La tercera edició de Barcelona Games World (BGW), el saló sobre videojocs organitzat per Fira de Barcelona, tanca aquesta tarda les seves portes amb els millors registres de la seva història. Durant els quatre dies de celebració, els més de 138.000 visitants del saló han gaudit de les novetats de les 194 empreses expositores i de les 80 activitats programades durant l’esdeveniment.
Una cop més, el saló ha estat la plataforma de presentació i llançament de les últimes novetats i èxits del mercat dels videojocs. La trobada ha reunit a les principals marques del sector, entre elles, Banda Namco, Blizzard, Capcom, Disney, Epic Games, Koch, Nintendo, PlayStation, Riot Games, Squaer Enix, Warner Bros Interactive i Xbox i, entre els títols que han mobilitzats als jugadors durant el saló destaquen The Kingdom Hearts III (Square Enix), Super Smash Bros Ultimate (Nintendo), Jump Force (Bandai Namco), Days Gone (PlayStation) o Forza Motorsport (Xbox), entre altres.
A més d’oferir als gamers els darrers títols del mercat, BGW ha tornat a apostar pels sectors més innovadors de la indústria dedicant 1.500 m2 a la XR Zone, un espai centrat en els videojocs immersius en les seves diferents variants: realitat virtual, realitat augmentada i realitat mixta. A més, BGW ha estat una plataforma d’impuls de la indústria gràcies a la Co-Op Business Zone, on s’han trobat 125 desenvolupadors i 119 inversors i publishersnacionals i internacionals.
El director de Barcelona Games World, Josep Antoni Llopart, ha assegurat que “Barcelona Games World ha superat amb èxit el repte del canvi de recinte i de dates en aquesta edició, esgotant les entrades tant pel dissabte com pel diumenge. Hem tornat a registrar xifres rècord per tercer any consecutiu i per això estem convençuts que el saló continuarà creixent en el futur i confiem en que la implicació de les marques segueix creixent en la mateixa mesura”. “El creixement que ha experimentat Barcelona Games World demostra el gran pes de Barcelona per a la indústria dels videojocs i ens obliga a seguir millorant l’esdeveniment per a aconseguir la millor experiència de joc pels gamers de cara a 2019”, ha conclòs Llopart.
eSports i més
Els campionats d’eSports han tornat a ser un dels grans centres d’atracció de públic a BGW d’aquest any, amb un ple constant a l’Arena de la Liga de Videojuegos Profesional (LVP), que ha ocupat les 1.700 places disponibles per a les fases finals de Circuito Tormenta i de la nova Iberian Cup, que corona al primer campió d’aquesta competició. A més, el saló ha acollit les primeres competicions de la Barcelona Mobile Challenge, que ha reunit als millor jugadors amateurs de jocs per a plataformes mòbils com Clash Royale, Hearthstone i Fornite.
Per la seva banda, el programa d’activitats ha estat fonamental per a que el saló aconsegueixi l’objectiu de portar l’experiència dels videojocs més enllà de la pantalla. El Túnel del Terror i l’Escape Room ambientats a Resident Evil 2, les partides a 50 metres de l’espai Vodafone #yuvertigo i la XRZone han acollit a milers de visitants que han volgut viure la seva afició des d’una nova perspectiva. Al costat d’aquestes activitats, clàssics com el RetroBarcelona, els concerts temàtics i els concursos de cosplay han tornat a atraure a gamersde totes les edats.